יוגה

להעצים את היכולות המופלאות של הגוף. לנשום. להאריך תנועה. לחזק. להגמיש.
יוגה היא אחת מפעילויות הגוף הפופולריות ביותר בעולם ונחשבת לשיטת תרגול אנאירובית שמטפחת את הקשר בין תנועה לבריאות תוך שיפור מושלם של היכולות הפיזיות. אנשים יוגים (=שעושים יוגה) הם אנשים שרצים לרוחק – דוגלים באימונים כחלק בלתי נפרד מאורח החיים גם בגיל מאוחר וחלקם מקפידים גם לשלב מדיטציה. הם תמיד נראים צעירים ובריאים, מלאי נחת, שלווה וחכמת חיים.

מה היתרונות של שיעורי יוגה?

עשרות זרמים ושיטות קיימים לתרגול ביוגה, אך המשותף לכולם הוא תרגול תנוחות לפי רמת קושי תוך הקפדה על נשימה נכונה, איזון, כיוון, דיוק וזרימה. האימון הוא דינמי ומאתגר אך משיג על פי כל המחקרים רמת בריאות טובה וגם מניעה משמעותית של פציעות, מחלות ותסמינים פסיכולוגיים כמו סטרס, חרדה, תחושת עייפות מוגברת וכו'. אנשים שעושים יוגה באופן קבוע מצליחים להשיג שינה איכותית יותר, תחושת שובע מוגברת, שמירה על משקל גוף מאוזן ותחושה עצמית טובה.

סוגי הגישות והאימונים ביוגה

אם יוגה מדברת אליכם, אתם בטח כבר יודעים שהיא כוללת שפע של זרמים, גישות וטכניקות ולכן כל מאמן דוגל בשיטה שפועלת קצת אחרת. אז מה בכל זאת ההבדל בין השיטות הקיימות? קבלו את הרשימה המלאה שתעזור לכם להחליט על סוג אימוני היוגה שמתאים לכם יותר:
ויניאסה יוגה – אימון המשלב קואורדינציה של נשימות כחלק בלתי נפרד מהתרגילים.
איינגר יוגה – על שם אחד הגורואים המפורסמים ביוגה. אימון באמצעות אביזרים כדי לדייק את הגוף עד לשלמות ובכך להשיג יתרונות רפואיים מקסימליים.
אשטאנגה יוגה – ביצוע סדרות תרגול אנרגטיות שמתבצעות בזו אחר זו ברצף וללא הנחיה באמצע.
שיווננדה יוגה – שיטת אימונים שמתבססת על דיוק, נשימה, הרפיה והרגלי חיים בריאים.
ביקראם יוגה – סדרת תנוחות שיטתית שפותחה באופן מדעי כדי להתמקד בעבודה מאומצת של קבוצות שרירים, רצועות ומפרקים המעודדים הפעלה של איברים פנימיים בליווי נשימה נכונה, מודעות לגוף ותהליך מדיטציה בתנועה.
ויג'נאנה יוגה – שיטת התרגול הפופולרית בישראל (שפותחה על ידי אורית סן גופטה) המורכבת מתרגול מעמיק של מיקוד, הכוונה, השתרשות, חיבור, התרחבות ומודעות לנשימה.

יאללה, שנתחיל להתאמן?

באתר FitnessWorld מחכים לכם עשרות מאמנים ומאמנות במגוון הגישות היוגיות! תוכלו לבחור את המאמנים המתאימים לכם לפי סוג ההתמחות, אזור הפעילות וקבוצת הגיל. אפשר לדבר עם כל המאמנים טלפונית, לשלוח להם הודעה לנייד או לפנות דרך האתר ולברר את כל מה שחשוב לכם לדעת עוד הרבה לפני שיעור הניסיון.