כושר בגיל השלישי: למה זה חשוב ואיך בכלל מתחילים?

תהליך ההזדקנות מלווה בשורה ארוכה של בעיות בריאות שמקורן בחולשת העצמות והשרירים, ירידה בתפקוד המערכות הגופניות והידלדלות של מאגרי "כוח" חשובים. דרך אתר FitnessWorld תוכלו למצוא מאמני כושר מקצועיים שיוכלו לעזור לכם לשפר את התנועה ולייצר איכות חיים טובה יותר בגיל המאוחר.

תוחלת החיים עולה משמעותית ועד שנת 2035 צפוי אחוז הקשישים באוכלוסיה לעמוד על 14% – פי שניים מכל אוכלוסייה אחרת. רק שלצד הבשורה המשמחת שלפיה רובנו כנראה נאריך ימים, עומדת אחת שקצת פחות: אף אחד לא מבטיח לנו שזה יהיה מלווה באמת באיכות חיים.
הפחד הכי גדול של הגיל השלישי הוא להגיע לסוף החיים עם בעיות בריאות ומוגבלות בתנועה. מי שמשכיל להבין מראש שיש מה לעשות עם זה וצריך לעשות הכל כדי למנוע את הבעיות, בוחר להתמקד בפעילות כושר גופני מסוימת ולדבוק בה מכאן והלאה. מי שלא יבחר לשמור על עצמו היטב לאורך המסע של חייו עלול לסבול במוקדם או במאוחר מתופעות נפוצות כמו אוסטאופורוזיס, מים בברכיים, עלייה בלחץ הדם, בריחת סידן, בריחת שתן, נטייה לדלקתיות, לפציעות, כאבים מוגברים ועוד. לצד כל אלה עלולים להופיע גם תסמינים נפשיים כמו דמנציה, הפרעות שינה ודיכאון.

כיצד כושר ותנועה משפרים את התפקוד בגיל מבוגר?

אחת המשימות המרכזיות של הגיל השלישי היא להתמודד עם מגוון רחב של תופעות, שרובן נגרמות כתוצאה מירידה בכוח השרירים ושיווי המשקל, ירידה במסת השריר, היחלשות העצמות, מהירות תגובה נמוכה ותפקוד קוגניטיבי ירוד. כל אלה באופן לא מפתיע, נפתרים באופן חלקי עד מלא בביצוע פעילות גופנית סדירה מכל סוג שהוא.
ביצוע כושר גופני בגיל מבוגר יכול להחזיר את השליטה לחיים ולאפשר התמודדות טובה יותר עם תופעות ההזדקנות. באופן כללי, כל פעילות בתנועה יכולה להיות טובה ונכונה אך מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כן ולקרוא מעט על סוגי הפעילות המתאימים כדי לוודא את החיבור לאותה הגישה. אתר FitnessWorld המשמש כמאגר מאמני הכושר המוביל בישראל ממליץ על ביצוע פעילות אנאירובית למשך 2-3 פעמים בשבוע, כאשר המטרה היא להשיג תנועה נכונה מתוך מקום טיפולי ולא מתוך תחושת תחרותיות או הישגיות.

לא רק פילטיס: 3 פעילויות כושר ותנועה מומלצות

פלדנקרייז – תנועה עדינה שמתמקדת בבעיות מפרקים, שלד, יציבה וכאבים כרוניים. כבר באימון הראשון המאמן בוחן את הרגלי התנועה של המתאמן בהליכה, ישיבה, שכיבה ועמידה ומשפר אותם דרך התרגול.
תנועה מודעת – השבת השליטה לגוף מתוך מודעות פיזית. התרגול מבוצע בקצב איטי ושקט שמקל על התנועה ועוזר לה "להתארגן" מחדש.
טכניקת אלכסנדר – שיפור התנועה לאחר שנים ממושכות של הימצאות בתנוחה סטטית מקובעת, מתוחה או מכווצת שהולידה שורה של בעיות פיזיולוגיות ואורתופדיות. הגוף רוכש מחדש את הרגלי היציבה, הישיבה וההליכה הבריאים, כיצד להרים חפצים בצורה נכונה ולהימנע מפציעות עתידיות.

אתר FitnessWorld – הבית של מאמני הכושר בישראל

באתר FitnessWorld תוכלו לקבל מידע נרחב לגבי כל אחד מסוגי הפעילויות ולמצוא מאמני כושר קרוב לבית בפחות מ-3 דקות. האתר מתאים גם לאנשים ללא גישה טכנולוגית ומספק מערכת סינון תוצאות פשוטה וידידותית. יש לבחור את אזור המגורים וטווח הגילאים הרצוי, כאשר ניתן גם לבחור את סוג הפעילות, אם ידוע לכם מראש. כל תוצאה שהאתר יציג תכיל את רשימת מאמני הכושר הרלוונטיים לכם. ניתן לצפות במידע לגבי כל מאמן וליצור קשר מיידי בשיחה או שליחת הודעה. אם תעדיפו שהמאמן יחזור אליכם, תוכלו להשאיר פנייה על ידי טופס צור קשר.
פורטל מאמני הכושר החדש של ישראל הושק לאחרונה במטרה לשפר את המודעות לאורח החיים הבריא בכל הגילאים ולהשיב לקדמת הבמה את הקשר האישי בין מאמנים ומתאמנים, כך שיהיה ניתן להתחיל להתאמן בתחושה נוחה ואישית יותר כבר מהרגע הראשון.
בשנים האחרונות רוב ההתקשרויות עם מאמני הכושר מבוצעות דרך מכוני הכושר ועוברים במשרדי ההנהלה, כאשר המתאמנים פוגשים לראשונה את מי שאמור לסייע לבריאותם רק תוך כדי האימון עצמו. הדבר יוצר פגיעה בתיאום הציפיות והקשר האישי שנבנה בתהליך, מה שגורם לאנשים רבים לנטוש את האימונים כעבור תקופה יחסית קצרה. הפיתרון של FitnessWorld נועד לדלג על ההתקשרות מול גורמים מתווכים ולהתרשם כבר מהרגע הראשון מתוכנית האימונים והמאמן שעומד מאחוריה. בדרך הזו ניתן להשיב את הביטחון במסגרת האימונים ולייצר התמדה ממושכת יותר, במטרה להביא לאיכות חיים נוחה ובריאה יותר גם בגיל מאוחר.