פלדנקרייז

כחלק מהרצון להנגיש את הרפואה המשלימה גם על ידי ביצוע אימונים שמטיבים עם בעיות בריאות נפוצות, הומצאה שיטת הפלדנקרייז – ביצוע תרגילים אנאירוביים בתנועה עדינה, שמשחררים את הגוף ואת הנפש ומטפלים באופן ממוקד בבעיות כמו יציבה לא תקינה, בעיות בשלד, במפרקים, בתנועה ובהופעת כאבים כרוניים.
בפלדנקרייס בוחנים תחילה את הרגלי התנועה של המתאמן: כיצד הוא עובר משכיבה לישיבה, כיצד הוא מניע את ראשו או זרועותיו, כיצד הוא הולך ואיך "מתארגנת" התנועה שלו על סמך המודעות שלו לגופו. מכאן מתחיל האימון שמתבצע ללא כוח או מאמץ, אלא על ידי תשומת לב לחוויית הגוף בתוך התהליך. האימון מתבצע כמעט בכל המנחים ובעצימות שנעה בין קלה מאוד למאתגרת, כדי לשכלל את יכולות הגוף ולסייע לתנועה היומיומית להפוך לנכונה, איכותית ובריאה יותר.

מי הגאון שהמציא את זה?

משה פלדנקריז היה דוקטור לפיזיקה גרעינית ומומחה לאומנויות לחימה. בשנות ה-40-50 של המאה הקודמת, כשהעידן התעשייתי מודרני היה בשיאו, הוא נחשב אז לחלוצי השיטה לאיזון גופנפש וטען במאמריו הרבים שההקשבה לגוף מסייעת לו כדי להטיב את חיינו ולהקל על כאבים, שרירים תפוסים, מתחים נפשיים ויצירת אורך חיים בריא, אקטיבי ומאושר.

מה היתרונות של אימון פלדנקרייז?

  •  תרומה אדירה לכאבי גב, צוואר, זרועות וכפות רגליים
  •  שיפור ותיקון יציבה שגויה
  •  הארכת התנועה ומניעת פציעות עתידיות
  •  הימנעות ממראה גב כפוף או כתפיים "נפולות"
  •  עוררות הגוף במטרה לגרום לפעולה של שרירים או אזורים גופניים "רדומים" ללא פעילות קבועה.
  •  התאמה לכל הגילאים – מילדים בעלי תנועה או יציבה לא נכונה ועד מבוגרים הסובלים מבעיות גופניות שונות.
  •  שיכוך והרגעת כאבים קיימים
  •  הפגת מתחים נפשיים, לחצים ותחושה שלילית או מדוכדכת.
  •  שיפור המודעות לגוף והנחלת בסיס תנועה מדויק ובריא יותר
  •  לימוד ההקשבה העצמית לגוף תוך התנסות חיובית
  •  עידוד גישה ספורטיבית, תחושת חיוניות והיפטרות מאביזרים כמו מדרסים, מכשירי הליכה או תחבושות קיבוע
  •  אימון רגוע ונעים ללא מאמץ פיזי קשה

 

מה צריך להביא לשיעור?

אם אין במקום האימונים מזרונים, יש לדאוג להביא את האישי שלכם מהבית
בקבוק מים
בגדי אימון נוחים
כרית תמיכה במידה והמאמן המליץ על כך במטרה לתקן את מנח הגוף הלקוי

יאללה, שנתחיל להתאמן?

FitnessWorld הוא אתר הבית של מאמני הכושר בישראל. באתר שלנו תוכלו למצוא מאמני פלדנקרייס קרוב לבית לפי סינון אזורים וקבוצות גיל רלוונטיות. תוכלו להתרשם מהניסיון, המקצועיות, גלריית התמונות והגישה הטיפולית של כל אחד מהמאמנים וליצור איתו קשר בקלות ובמהירות כדי לשאול כל שאלה נוספת ולתאם אימון ניסיון.